Umman’dan Rize’ye ilk uçuş yapılmış oldu

02.07.2023

14 Mayıs 2022 tarihinde Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan ve Azerbaycan Cumhurbaşkanı İlham Aliyev’in katılımıyla hizmete oluşturulan Rize-Artvin Havalimanı’na ilk yurt dışı uçuşu Umman’dan gerçekleştirildi.

İHA

Türkiye’nin deniz üstüne dolgu yapılarak inşa edilen ikinci havalimanı olan Rize-Artvin Havalimanı, kendi alanında dünyada beşinci sırada içeriyor.

Açıldığı günden bu yana yolcu yoğunluğunun yaşandığı havalimanına yurt dışından da seferler başladı.

Umman’dan ilk uçuş

Umman ülkesine ilişik bir şirket tarafınca Maskat Internasyonal Havalimanı’ndan havalanan ilk tarifeli tayyare bugün saat 17.35’te Rize-Artvin Havalimanına iniş yapmış oldu.

İniş icra eden tayyare su takıyla karşılandı.

Uçaktaki yolcular, Rize Vali Vekili Gülhani Ozan Sarı ve alanda bulunan kişiler tarafınca çiçeklerle karşılandı. Burada yolculara Çaykur Rizespor atkısı Rize çayı ve lokum ikram edildi.

“İşim gereği oldukça fazla havalimanına gittim, bu biçim bir şey yok”

Birçok havalimanına gittiğini fakat Rize-Artvin Havalimanının hepsinden değişik bulunduğunu belirten uçağın pilotu Davut Aktaş, şu ifadeleri kullandı:

Yeni bir havaalanına internasyonal olarak seyahat yapmak bizim için gurur vericiydi. İnişte şehrin o güzel görüntüsü bizi hakkaten heyecanlandırdı. Bilhassa uçağın sağ tarafında oturan yolcular şehri görünce mutlu oldu.

İnince itfaiyenin de su ile karşılamasını hepimiz alkışladı. İşim gereği oldukça fazla havalimanına gittim, bu biçim bir şey yok. Göremezsiniz de bulamazsınız da. Havaalanı beklediğimden daha güzeldi. Oldukca minik butik olarak tasarlanmış.

“İndiğinizde nereye indiğinizi anladığınız ender yerlerden birisiydi”

Uçağın havalimanına inmesiyle nereye indiklerini anladıklarını ifade eden Mecit Kothan ise şunları söylemiş oldu:

Bizim için oldukça güzel anlardı. Aslına bakarsan bu uçuşu bilhassa seçtik. Dönüş uçuşumuz Rize’ye olacaktı. Bu şekilde bir ana tanıklık etmek oldukça güzeldi. Kaptanımız da anonsunda ilk uçuş olduğundan bahsetmişti. Bunun devamlı denk gelmeyeceğini söylemiş oldu. Kameralarımızı hazırlayın dedi bizde hazırladık. İndiğimizde de horonla karşılandık. İkramlar yapılmış oldu. Bundan ilkin ortalama 15 ülke gezdim. Birçok havaalanı gördüm. İndiğinizde nereye indiğinizi anladığınız ender yerlerden birisiydi. Rize’ye indiğimizi anlayabiliyoruz.

“Ben dahil hepimiz oldukça sevindi”

Firmanın Genel Müdürü Mohamed Ahmed Abdulla Ahmed, Havalimanına gelen her insanın oldukça mutlu bulunduğunu ifade ederek, şunları söylemiş oldu:

Rize’nin yeşili ve havası bizim için oldukça mühim. Hem de Rize çayı bizim için oldukça kıymetli bunu da bugün burada görmüş olduk. Ikimiz de Ummanlı misafirler haricinde Rize’de ki insanları Umman’a çağrı ediyoruz. Dönüş uçaklarını kullanarak gelebilirler.

Oldukca uzun süredir buna hazırlanıyorduk. Ben dahil hepimiz oldukça sevindi. İnanılmaz bir havalimanı. Son aşama çağıl ve içinde kültür barındırıyor. Hepimiz fotoğraf çekmek istediği için uçakta hafifçe bir eğim oldu.

“Umman’dan ilk kez tarifeli uçuşumuz gerçekleşti”

Rize Vali Vekili Gülhani Ozan Sarı ise Umman’dan ilk kez tarifeli uçuşun gerçekleştirildiğini söyleyerek, “Bugün ilk kez Rize-Artvin havalimanımız internasyonal tarifeli ve ticari niteliğe haiz uçuşla gündeme geliyor. Umman’dan ilk kez tarifeli uçuşumuz gerçekleşti. Bundan sonrasında haftada iki kez tarifeli uçuşlarla havalimanımız kullanılacak. Bugün 200 yolcuyla başlamış olan bu ziyaretler katlanarak yükselen bir ivmeyle devam edecek. İlimizin gezim açısından ülkemize yapacağımız katma kıymet açısından anlamlı ve hususi buluyoruz. Bundan sonrasında havalimanımız umut ediyoruz ki birçok insanımıza hizmet eden mühim bir lokasyon anlamına gelmiş bir havalimanı olmasını arzu ediyoruz” dedi.

YAZAR BİLGİSİ
YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

UYARI : İnternet sitemizde yer alan tüm bilgi, haber, yazı ve yorumlar genel bilgilendirme amaçlı olup doktor muayenesi, teşhis ve tıbbi tedavi yerine geçmez. Sitemizde yer alan bilgileri uygulamadan önce mutlaka konusunda uzman bir doktora danışmalısınız. Her bireyin metabolik yapısı farklı olduğu için sitemizde verilen bilgiler sizin metabolik yapınıza ve/veya hastalığınızın tedavisine uygun olmayabilir ve size uygun olmayan bir uygulama sonucu sağlığınız bozulabilir. Siteyi ziyaret eden ziyaretçilerin ve üyelerin; konusunda uzman bir doktorun görüşünü almadan ve sağlık kontrolünden geçmeden sitede yer alan bilgileri uygulamaları halinde doğabilecek sağlık sorunlarından Webhane.Com sitesi sorumlu değildir. instagram hesap kurtarma 1xbet deneme bonusu veren siteler tanıtım yazısı backlink satın al